Gyakorolj keményen, harcolj könnyedén!

Kezdőoldal

MENŰ

Bujinkan

Bujinkan szabályzat

Fokozatok és jelölésük

Tenchijin Ryaku no Maki

Ninjutsu

Életrajzok

O Sensei

Soke

Shihan Dean Rostohar

Kilenc tradíció

Togakure Ryu

Gyokko Ryu

Shinden Fudo Ryu

Takagi Yoshin Ryu

Kukishinden Ryu

Koto Ryu

Gikan Ryu

Kumogakure Ryu

Gyokushin Ryu

Nin Jutsu

A ninjutsu eredetileg egy volt a kobudó-ból (ősi harcművészetek). Egy része ennek még él Japánban, de egy megváltozott formában. A ninjutsu nem támad emberekre, és nem veszi el az életüket ok nélkül. A "nin"-t jelölő kandzsit a ninjutsu-ból shinobi-nak is ejthetjük. A kardot valaki erőszakos szíve fölé helyezni, folyamatosan ébernek lenni, megőrizni a szívet, ez a shinobi. Ha valaki értelmetlenül gyakorolja a hatalmát, azt azonnal megállítja, levágja a penge. A penge alatt cselekedni nem olyasmi, amit könnyen lehetne venni. Cselekedj úgy, hogy közben az egódat is ellenőrzés alatt tartod, ez a nin, a ninpó, mint kandzsi igazi jelentése. A Ninpó, ami a végletekig racionális, és teljes egészében kihasználja a szamurájok büszkeségét, és felhasználta, mikor már az etikett nem számított, és életre kelt a Hadviselő Országok Korszakának végén.

A hadviselő államok, és a Ninpó

A ninpó-ról a legrégebbi feljegyzéseket már Shótoku Taishi (Shótoku herceg Kr. u. 574-622) idejéből találtak. Ebben a bonyolult politikai helyzetben az Iga-i shinobi-kat hírszerzőkként alkalmazták. Ootomo Hosoto is egy ilyen shinobi volt. Mivel az Ootomo család egy, az uralkodói palotát szolgáló klán volt, könnyen beláthatjuk, hogy az ősi japán hadviselésnek már része volt a ninpó. Az Ootomo család nagy része Iga-ból származott, ami jó ideig egy király nélküli terület volt, egy önmaga által kormányzott tartomány, király (tartományi hivatalnok) nélkül. A három ház, Hattori, Momochi és Fubayashi, mint ninják szereztek hírnevet, és Ootomo Hosoto leszármazottainak tartották őket. Iga és Kóga egymás ellentétei voltak, mint különböző iskolák vagy tradíciók, de szerintem eredetileg egyek lehettek. Ómi tartományban sok volt a bevándorló, és azokat, akik a kenpó-t (az ököl módszere) vagy ninpó-t hozták át Kínából, a Kóga ninják őseinek tartották. Iga egy szűk völgyekkel szabdalt, hegyekkel körülvett ország volt, ahol a folyók folyton kiáradtak, és ezért a termelés meglehetősen kiszámíthatatlan volt. Az itteni emberek állandóan más tartományokba mentek dolgozni. A watari-ninják (utazó ninja) voltak azok, akiket a hagyományos ninpó szolgálatra, azaz információszerzésre alkalmaztak különböző helyeken. A Takeda ninják és az Uesugi ninják watari ninják voltak, akik egy konkrét úrhoz tartoztak. Egy jó példa a ninják harcban történő dicsőséges alkalmazására a Shimabara-i csata, ami a Hizen Hara ház bukásához vezetett. Az ezt követő békében viszont a ninjáknak nem volt munkájuk. A harmadik generációs shógun, Tokugawa Iemitsu idejében az egyre romló bánásmód miatt sok ninja felkelést tervelt a harmadig generációs Hattori Hanzó ellen. Népszerű nevén ez volt a Sasa Templom Incidens. A Shógun kormánya Edo-ban gyorsan reagált, és elkapta, majd kivégezte a ninját aki a háttérből irányította a felkelést. Ugyanakkor a Hattori családot is megbüntették, mert nem ügyeltek rájuk. Később a ninják elhagyták ezt a címet, és Edo-ban a belső kastély őrei lettek, o-niwaban (a kert őrei). A belső kastély (naijó) kifejezés a kastélyba vezető út belső felére utal, ami kilenc fallal (földsánccal) körbe van zárva. Az o-niwaban felhatalmazást kaptak, hogy a kilenc körbezárt részen fenntartsák a rendet, valamint a kertet és a kastély hasonló részeit őrizték éjjel. Tragikus volt azoknak a watari-ninjáknak a sorsa, akiket a Tokugawa házon kívül, a háborúzó hadurak alkalmaztak. Ha a hadúr sikert ért el, nem volt többé szüksége rájuk. Ha viszont meghalt, elvesztették a munkájukat. Vagy akár az életüket is. A sengoku ninjákra használt különböző kifejezésekben, mint a suppa, rappa és happa, megtalálható a "pa" szótag. Írhatjuk akár úgy hogy suppa (tiszta megsemmisítő) vagy rappa (káosz megsemmisítő) ezek a kifejező szavak mindenképpen egy gyors és hatékony akcióra utalnak. A hadviselő államok idejében a ninjákat megvetették ezért. De azok szemszögéből, akik alkalmazták őket, semmi sem volt náluk hasznosabb. Például a Takeda ház szerencséjének vagy balszerencséinek alakulásában az Iga-i watari ninjáknak nagy szerepe volt. Szabad idejükben, különböző ninpó technikákat alkalmazva ipari fejlesztésekbe kezdtek. A legjobb példa erre a bányák fejlesztése. A ninjáknak adottságuk, jó érzékük volt a matematikához. A helyzet és az irány meghatározásának hasonlóan jó képességeivel együtt így különböző számítási módszereket alkottak a távolságok és szögek meghatározására. A Takeda család pénzéhez, amit kóshúban-nak hívtak, az aranyat a ninják bányászták. Mikor az arany kimerült, kvarcot, és kristályt készítettek, amik a Kai tartomány fő árucikkei lettek. Ugyanez volt a helyzet a folyószabályozással, és a árvizek elleni védekezéssel. A Shingen Gát, amit azért építettek, hogy a Kamanashi folyó vizét szabályozzák, szintén ninja technológia volt. Hogy nyomást gyakoroljanak az ellenségre, a ninják okoztak gátszakadásokat is, hogy a folyó kiáradjon. Tehát azt is tudták, hogyan előzzék meg ezeket a gátszakadásokat. A ninják által épített Shingen Gát a széleken itt-ott át van vágva, és mikor a folyó árad, a víz kifolyik ezeken. A kiömlő víz erejét a külső oldalon egy másik gát oszlatta szét, állóvizet alkotva. A ninják matematikusok és tudósok is voltak. A hadviselő államok kora-beli ninják különböző gyógyszereket is készítettek. Több különféle ninja gyógyszer létezett, beleértve a gyógyító hatásúakat a betegségekre, stimulánsokat az álmosság elűzésére és így tovább. Ugyancsak készítettek a vérzést megállító szereket, gyógyszereket külső sérülésekre, méreg ellenszereket, stb. A ninják különböző tartományokat jártak be, mint akik saját készítésű gyógyszereket árulnak, ezzel is a hírszerző tevékenységüket álcázták. Ez lett az alapja a későbbi gyógyszer szállítás elosztórendszerének, ami által a kógushi (füstölő) felemelkedhettek, mivel a főutcán árulhatták a gyógyszereiket (föstölőket). A régi időkben az emberek, akiket úgy neveztek gyója (aszkéták), dóshi (Taoisták) és hasonlók, különféle sámánista technikákat gyakoroltak, miközben bejárták Japánt. Gyógyították az embereket, jósoltak, tanácsokat adtak az embereknek. Ez egy, az In-Yang Öt Szint Elmélet előtti hit, ami megelőzte a Buddhizmust. Az önhipnózis erejével, a sámánizmus erejét felhasználva képesek voltak éjszaka látni, jól tudni mi történik távoli helyeken, és hasonlók. Ez tovább él a shugen-ben (hegyi aszkétizmus) és a ninjutsu-ban. A ninjutsu és a shugen közti szoros kapcsolatot bizonyítja a következő példa is. A Kusunoki klán a Kazuraki hegy lábánál élt. Házasság által szövetségben állt a Momochi házzal, és gondosan ápolták ezt a szövetséget további házasságokkal. Később egy eléggé nagy hatalmú család lettek ezen a területen Godaigo Uralkodót szolgálva, valamint Settsu és Kawachi őrzői lettek. Mint tartományi harcosok, a Kusnoki klánnak elég nagy hatalma volt. Habár tekintve hogyan vívták meg a csatáikat, egyértelműen ninja stratégiát alkalmaztak. Az Akasaka Kastély-nál, és a Chigusa Kastély-nál vívott csaták a gerilla hadviselés jeleit mutatják. Forró vizet önteni a kastély tetejéről, köveket dobálni, rönköket gurítani, teljes egészében a ninják módszerei. Kazuraki az a hegy, ahol En-no-Gyója edzette magát. A Kusnoki klán a hegyi aszkétizmus ilyen helyén élt, és amennyire lehetett kihasználta a ninpó-t. Habár Iga-ban nem volt helyük a shougen-nek, a yamabushi (hegyi aszkéták) és a ninják ugyanazon a szinten éltek. Például Kishú-ban van egy templom, Negoro-ji. Sok szerzetes-katona gyűlt itt össze, akik lőfegyvereket, és lőport készítettek és ijesztően nagy erőt képviseltek. Volt köztük egy Iga ninja, Kazunaga. Kazunaga állítólag tehetséges volt a számítások terén. Mikor Tanegashima-ban járt, hazatérve onnan ellopta a lőfegyverek készítésének technológiáját. Sőt, Ómi-ban, Kunitomo faluban is járt, ahol megtanulta a Kunitomo Tóbé fegyverkészítés módszereit. Ezután fejlesztette ki a Negoro puskát, amit már nagy tömegben lehetett előállítani. Pontosan ezért akarta Nobunaka és Hideyoshi elfoglalni a Negoro Templomot, a Negoro puskák miatt. Másrészről a Negoro Templomban el akarták adni ezeket a puskákat jó nagy haszonnal. Végül emiatt a Negoro-ji-t elfoglalták. Habár a Negoro Csoport-ot Tokugawa Ieyasu alkalmazta később. Innen erednek a lőfegyvergyártók (teppótai) akik Edo-ban emelkedtek föl. Később őket Ookubo Hyakuninshú-nak (100 Ember Csoportja) hívták, és Ookubo Hyakunin-chó-ban telepedtek le. Babonából mindig célra tartottak, ezért az Ookubo Hyakunin-chó-ban lévő szentélyüket Minden Találat Inari-nak nevezték. Habár 100 Ember Csoport-nak nevezték őket, tulajdonképpen 120-an voltak. Pont a Kóshu Út mellett éltek, és ha a shógun úgy rendelkezett őrizték is, és csatlakoztak a Hachióji Senninshú-hoz (Hachióji 1000 ember csoportja). Habár a Hyakuninshú-ról egyértelmű, de valószínűleg a Senninshú is ninjákból állt. Az Edo korszakba lépve az emberek, akiket ninjáknak hívtak, elrejtőztek a társadalomban, mint fegyverkovácsok, vagy akár a Shógun testőrei

Seishin

Kettlebell

ACELFULLANK

GLOCK

PENTANET

Minden jog fenntartva! Bebők László 2003-2008 | Hivatalos webszolgáltatónk a Netalfa Kft.